We are agents for a number of companies. We therefore have products that are priced to us by suppliers in USD and in Euro. These are mainly large products - capital equipment and options for that equipment. All our pricing to customers is in AUD but we expose them to currency risk - they pay the actual AUD amount based on the exchange rate that we get on the day that they pay. We are just a small company but growing.
What we would like in Dolibarr for multi-currency is the following:
The ability to choose which currency a product is priced in when it is stored in the Products module;
The ability to choose what currency a proposal is presented in(only 1 for each). This is also the currency that the order and the invoice would be in. On the proposal, order or invoice it would print the product price in its currency from 1, then the rate then the price in the currency chosen for the proposal/order/invoice;
The ability to keep an exchange rate table with currency pairs: USD vs AUD; Euro vs USD; Euro vs AUD; etc;
The ability to place an order on a supplier in the currency that the supplier provides goods to us on - that is the currency chosen in 1) above.
For us this would turn Dolibarr from a very good system to a great system!!
Bonjour
y a t-il un moyen (en retouchant au code peut être) de définir, dans la configuration de la société, 2 ou 3 monnaies d’utilisation ?
- Par exemple une société Suisse qui travaille en Euro, en USD, en CHF.(Bonne idée n’est ce pas à l’heure de l’Europe… on peut aussi prendre l’Irlande ou la GB…)
Ces monnaies ne seront pas prises en compte dans la comptabilité, pas d’actualité pour le moment… car toute la compta se fait sur un autre poste dans une seule monnaie.
- Enfin, ces 2 ou 3 monnaies seraient proposées (en cases à cocher) lors de la rédaction d’une propale et/ou d’une facture.
Il serait alors aisé de faire un document avec la monnaie de son choix et de voir apparaitre soit une ligne “Facture en Euros”, “Facture en USD” etc…Idem pour les propales. Cela supprimerait de fait la monnaie dans la colonne “Montant”.
Je pense que cela ne doit pas être bien compliqué à faire. Ignorant total en prog, mais animé par la volonté de faire avancer le schmilblic…Une aide pour la refonte de quelques lignes de codes serait la bienvenue.
J’ai trouvé une méthode simple mais pas très propre de faire le travail. En modifiant les générateurs de PDF. Un modèle pour chaque devises. Dans mon cas CHF et €. J’en ai profité pour faire quelques modifications sur les modèles